Skip to main content

eTwinning MOOC 2024: Σχεδιάζοντας ένα Ποιοτικό, Συνεργατικό eTwinning έργο.


eTwinning_GR
Η εγγραφή είναι κλειστή

Σχετικά με το μάθημα

Καλώς ήρθατε στο μαζικό ανοιχτό διακτυακό μάθημα (MOOC) που προσφέρεται μέσω της πλατφόρμας του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης της δράσης eTwinning http://mooc.etwinning.gr/ με τίτλο:
«Σχεδιάζοντας ένα Ποιοτικό, Συνεργατικό eTwinning έργο» και το οποίο αποτελεί μια περαιτέρω εμβάθυνση στο δίκτυο και το εκπαιδευτικό υλικό που παρέχουν οι ευρωπαϊκές πλατφόρμες eTwinning και European School Education Platform (ESEP) σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον σχεδιασμό ποιοτικών και συνεργατικών έργων eTwinning στις τάξεις τους.

Περιεχόμενα:

Περιγραφή


Η δράση eTwinning-η Κοινότητα των Σχολείων της Ευρώπης αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Το eTwinning είναι διαθέσιμο δωρεάν σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα μέσω της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Σχολικής Εκπαίδευσης-European School Education Platform (ESEP). H ESEP είναι μια ασφαλής διαδικτυακή πλατφόρμα που παρέχει ευρύ φάσμα δυνατοτήτων για συνεργατικές δραστηριότητες όπως κοινά έργα σχολείων σε υπερεθνικό αλλά και σε εθνικό επίπεδο καθώς και δυνατότητες επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών με τη χρήση ΤΠΕ. Εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες που συμμετέχουν, μπορούν να εγγραφούν και να χρησιμοποιήσουν τα διαδικτυακά εργαλεία του eTwinning για να γνωριστούν, να ανταλλάξουν ιδέες και καλές πρακτικές, να συμμετέχουν σε Ομάδες (eTwinning Groups) και σε Αίθουσες Εργασιών (eTwinning Rooms), να παρακολουθήσουν ενημερωτικές εκδηλώσεις (Webinars), να μάθουν μαζί συμμετέχοντας σε σειρές μαθημάτων (Short and Long Courses) και να αναλάβουν τη υλοποίηση συνεργατικών έργων στην ασφαλή πλατφόρμα του TwinSpace. Ενσωματώνοντας ένα έργο eTwinning στο πρόγραμμα σπουδών, οι μαθητές μαθαίνουν μαζί με άλλους μαθητές και από άλλους μαθητές, μετατρέποντας έτσι τη μάθηση σε μία βιωματική διαδικασία.



Στόχος του MOOC είναι εκπαιδευτικοί που είναι ήδη εξοικειωμένοι/ες σε κάποιο βαθμό με τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες μάθησης και δικτύωσης που προσφέρει η δράση eTwinning μέσα από τις πλατφόρμες EU Academy and ESEP (European School Education Platform), να προσεγγίσουν τρόπους αξιοποίησης αυτών των δικτύων και του εκπαιδευτικού τους υλικού, προκειμένου να δημιουργήσουν έργα eTwinning που να διακρίνονται από συνεργατική λογική και να ανταποκρίνονται στα κριτήρια ποιότητας που έχει θέση η Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης.
Μπορείτε να μοιράζεστε τις ιδέες, σκέψεις και προσδοκίες σας για το πρόγραμμα από τώρα. Αξιοποιήστε το hashtag του μαθήματος στο Twitter (#hellenicetwinningmoocs) και εγγραφείτε στην ομάδα μας στο Facebook.

Σκοπός και μαθησιακοί στόχοι


Σκοπός: H εμβάθυνση στο εκπαιδευτικό υλικό και τις δυνατότητες που παρέχει το eTwinning και η αξιοποίησή τους για την δικτύωση και δημιουργία ποιοτικών eTwinning έργων.

Στόχοι: Το μάθημα θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες:

Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν:
  • Την πλατφόρμα του eTwinning και του Twinspace και τις δυνατότητες που προσφέρουν
  • Τις δυνατότητες δικτύωσης με εκπαιδευτικούς από όλες τις χώρες που δραστηριοποιούνται στο eTwinning, τη διαδικασία εύρεσης εταίρων και δημιουργίας eTwinning έργου
  • Την προστιθέμενη αξία της δράσης eTwinning στη μαθησιακή διαδικασία.

  • Να είναι σε θέση να πλοηγηθούν αποτελεσματικά και να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία της πλατφόρμας ESEP και eTwinning:
  • για να σχεδιάσουν καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημά τους μέσω της υλοποίησης ενός έργου eTwinning
  • για να δικτυωθούν και να βρουν συνεργάτες
  • για να εφαρμόσουν στην πράξη τα κριτήρια ποιότητας που έχει θέση η Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης
  • για να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν με συναδέλφους διαμοιράζοντας τις ιδέες τους σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης,
  • για να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα ποιοτικό και συνεργατικό eTwinning έργο στην πλατφόρμα eTwinning.

  • Κοινό


    Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας που εργάζονται σε δημόσιες και ιδιωτικές σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τύπων.

    Προϋποθέσεις Συμμετοχής


    Το μάθημα είναι σχεδιασμένο για εκπαιδευτικούς που έχουν κάποια πρότερη εξοικείωση με τη δράση eTwinning ή που έχουν παρακολουθήσει το αντίστοιχο εισαγωγικό MOOC με τον τίτλο "eTwinning MOOC 2023: Εισαγωγή στο eTwinning, την ευρωπαϊκή δράση για την εκπαίδευση". Οι συμμετέχοντες/ουσες θα πρέπει να έχουν:
  • Πρόσβαση στο διαδίκτυο και να διαθέτουν υπολογιστή και
  • Βασικές ψηφιακές δεξιότητες
  • Διάρκεια και εκτιμώμενος όγκος εργασίας του προγράμματος


    Το πρόγραμμα διαρκεί 4 εβδομάδες. Ο εκτιμώμενος χρόνος που απαιτείται για το πρόγραμμα είναι περίπου 5 ώρες την εβδομάδα (έως 20 ώρες συνολικά).

    Σύνοψη προγράμματος


  • Ενότητα 1 - Σχεδιασμός eTwinning έργου
  • Ενότητα 2 - Παιδαγωγική Καινοτομία & Ενσωμάτωση στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών
  • Ενότητα 3- Επικοινωνία & Συνεργασία
  • Ενότητα 4- Εργαλεία ΤΠΕ - Αποτελέσματα, Αξιολόγηση & Διάχυση - Τελικό Quiz

  • Αξιολόγηση και πιστοποίηση


    Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι συμμετέχοντες/ουσες αξιολογούνται μέσω quiz πολλαπλών επιλογών ή/και συμπλήρωσης checklist σε κάθε ενότητα. Στην τελευταία ενότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος (Ενότητα 4), οι συμμετέχοντες/ουσες συμπληρώνουν το Τελικό Quiz που περιλαμβάνει ερωτήσεις από όλες τις ενότητες.
    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος και την αξιολόγησή του μέσω ειδικά σχεδιασμένου ερωτηματολογίου, οι συμμετέχοντες θα λάβουν τη βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης.



    Course Staff Image #1

    Μιχαήλ Παρασκευάς-Επιστημονικός Υπεύθυνος

    Ο Μιχαήλ Παρασκευάς είναι καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και συντονιστής του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Διαθέτει τριακονταετή εξειδικευμένη επαγγελματική εμπειρία σε θέματα σχεδιασμού, υλοποίησης και λειτουργίας δικτύων ευρείας κλίμακας και υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ηλεκτρονικής μάθησης. Διευθύνει αντίστοιχα αναπτυξιακά και ερευνητικά έργα, τα οποία έχουν δεχθεί εθνικές και διεθνείς διακρίσεις. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε ψηφιακή ανάλυση και επεξεργασία σημάτων, θεωρία πληροφοριών, θεωρία ανίχνευσης και εκτίμησης, δίκτυα επόμενης γενιάς, εφαρμογές μηχανικής μάθησης σε επεξεργασία εικόνας και φυσικής γλώσσας και στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης. Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 80 εργασίες σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια, έχει συγγράψει 3 πανεπιστημιακά συγγράμματα, έχει συμμετάσχει στη συγγραφή 2 συλλογικών τόμων, έχει συμμετάσχει στη διοργάνωση 3 διεθνών και 7 ελληνικών επιστημονικών συνεδρίων. Διδάσκει τα μαθήματα «Σήματα και Συστήματα», «Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων», «Θεωρία Πληροφορίας», «Στατιστική Επεξεργασία Σημάτων και Μάθηση» και τα μεταπτυχιακά μαθήματα «Δίκτυα Επόμενης Γενιάς», «Προηγμένες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες» και «Ψηφιακές Δεξιότητες για Επιστήμες STEM» στα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου και Θεσσαλίας. Προσωπική Ιστοσελίδα: https://paraskevas.ece.uop.gr/.

    Ομάδα Συντονισμού

    Course Staff Image #1

    Ναταλία Τζίτζη

    H Ναταλία Τζίτζη είναι μέλος του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης της δράσης eTwinning και μέλος της Συντονιστικής Ομάδας του εκπαιδευτικού προγράμματος «eTwinning MOOC 2024: Σχεδιάζοντας ένα Ποιοτικό, Συνεργατικό eTwinning έργο». Είναι εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06), απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας (MEd ΕΑΠ). Ως eTwinner έχει λάβει εθνικές και ευρωπαϊκές διακρίσεις. Ως Πρεσβευτής της δράσης (2015-2022) έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει διαδικτυακά και δια ζώσης εργαστήρια και σεμινάρια σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο (2016-2023). Έχει συνεργαστεί με την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning ως εκπαιδεύτρια και δημιουργός επιμορφωτικού υλικού για σειρές μαθημάτων (courses) για τους Πρεσβευτές της δράσης (Ambassadors Courses 2017, 2019, 2021) και για eTwinners (Learning Events) σε διάφορες θεματικές όπως Μικτή Μάθηση, Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση και Σχολεία eTwinning. Συμμετείχε ως επιμορφώτρια και συντονίστρια επιμορφωτών στα σεμινάρια eTwinning (2021-2023) και ως επιμορφώτρια στην επιμορφωτική δράση για τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία του ΙΕΠ (2022-2023).

    Course Staff Image #1

    Σοφία Κουζούλη

    H Σοφία Κουζούλη είναι μέλος του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης της δράσης eTwinning, και μέλος της Συντονιστικής Ομάδας του εκπαιδευτικού προγράμματος «eTwinning MOOC 2024: Σχεδιάζοντας ένα Ποιοτικό, Συνεργατικό eTwinning έργο». Είναι εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06), απόφοιτη του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας (MEd ΕΑΠ). Υπηρετεί ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης Αγγλικής Γλώσσας και είναι επιμορφώτρια Β Επιπέδου Τ.Π.Ε. στη Συστάδα Ξένων Γλωσσών. Έχει συμμετάσχει ως επιμορφώτρια στην Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς και στην επιμόρφωση για τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία από το ΙΕΠ. Ως Πιστοποιημένη Επιμορφώτρια Β στο Μητρώο Επιμορφωτών του ΙΕΠ συμμετέχει σε Πράξεις Επιμόρφωσης του ΙΕΠ. Έχει συμμετάσχει στο Ερευνητικό Πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών «Νέες Πολιτικές Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Σχολείο: Η Εκμάθηση της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία» και ως εκπαιδεύτρια στη Θερινή Ακαδημία που οργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας στη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία της Αρχαίας Ολυμπίας «Πέρα από την προσφυγική κρίση-Σπουδάζοντας στην Ευρώπη. Ως Πρέσβειρα της δράσης eTwinning (2017-2022) έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει δια ζώσης και διαδικτυακά επιμορφωτικά εργαστήρια και σεμινάρια σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, και την εκπαιδευτική καθοδήγηση πρεσβευτών της δράσης ως μέντορας (Ambassadors Course 2021). Επιμορφώτρια στα σεμινάρια eTwinning, πρέσβειρα της δράσης Scientix και μέλος του User Group εκπαιδευτικών της Europeana.

    Course Staff Image #1

    Ανδρέας Γαλανός

    O Ανδρέας Γαλανός είναι μέλος του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης της δράσης eTwinning και μέλος της Συντονιστικής Ομάδας του εκπαιδευτικού προγράμματος «eTwinning MOOC 2024: Σχεδιάζοντας ένα Ποιοτικό, Συνεργατικό eTwinning έργο». Είναι φιλόλογος και υπηρετεί στο Πειραματικό ΓΕΛ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Νεοελληνικής Φιλολογίας από το ΑΠΘ. Έχει συνεργαστεί ως εξωτερικός συνεργάτης με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργία πρωτότυπων διδακτικών σεναρίων για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας με ΤΠΕ. Μέλος της ομάδας εξωτερικών εμπειρογνωμόνων του ΙΕΠ που εκπόνησαν τον Φάκελο Υλικού για το μάθημα της Λογοτεχνίας της Γ´ Λυκείου. Μέλος της ομάδας εθελοντών εκπαιδευτικών που συνέβαλαν στον σχεδιασμό του MOOC “Μαθαίνουμε Ψηφιακά, Διδάσκουμε Ψηφιακά” το οποίο αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το EuropeanSchoolNet, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το ΙΤΥΕ. Επιμορφωτής στην Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (τμήμα φιλολόγων) καθώς και στην επιμόρφωση για τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία του ΙΕΠ. Μέλος του user group εκπαιδευτικών της Europeana και του European Film Factory. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων και έχει υλοποιήσει πληθώρα επιμορφωτικών δράσεων.

    Course Staff Image #2
         

    Νεκτάριος Φαρασόπουλος

         

    Ο Νεκτάριος Φαρασόπουλος είναι Πρεσβευτής της δράσης eTwinning (2015-2023) και μέλος της Συντονιστικής Ομάδας του εκπαιδευτικού προγράμματος «eTwinning MOOC 2024: Σχεδιάζοντας ένα Ποιοτικό, Συνεργατικό eTwinning έργο». Eίναι δάσκαλος και τα τελευταία χρόνια υπηρετεί ως διευθυντής στο Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακών διπλωμάτων στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και την Εκπαίδευση Ενηλίκων και έχει παρακολουθήσει πληθώρα επιμορφωτικών δράσεων από φορείς όπως το ΕΚΔΔΑ, το European Schoolnet, το CERN, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος και άλλοι, ενώ έχει διακριθεί σε εθνικούς και ευρωπαϊκούς εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς. Έχει συμμετάσχει στη δημιουργία Μαζικών Διαδικτυακών Ανοιχτών Μαθημάτων (MOOC) για εκπαιδευτικούς και παράλληλα είναι πρεσβευτής των δράσεων eTwinning και Scientix και Pilot Teacher στις δράσεις Aerospace In Class και Life Terra.